maandag 11 februari 2008

Dynamic


Bovenstaand project is eigenlijk een toonvoorbeeld van mijn liefdadigheid :). Het is immers een project dat ik heb ontworpen en gemaakt samen met een maat van mij die wat in de problemen was met zijn werk voor school en weinig tijd over had om nog die ene opdracht er bij te nemen. Het is in mijn tweede jaar ontworpen en de opdracht had iets te maken met de relatie architectuur en kledij. Ik en mijn maat ontwierpen een huis dat net zo dynamisch is als zou het kledij zijn. Alle muren zijn immers verschuifbaar en op die manier kan de bewoner zelf bepalen welke architectuur bij welke dag hoort. U hoort het, alweer een conceptuele opdracht/ontwerp, zoals zovele in mijn school. Dat het ontwerp niet zo uitmuntend was ligt misschien wel aan de tijdsdruk (twee dagen voor één project), toch vind ik dat het maquetje nog wel iets moois is geworden.

Elke wand was verschuifbaar op de profielen

Ruimtes konden worden opengemaakt en weer gesloten wanneer het klimaat dat toeliet.
Een zeer futuristische architectuur.
De reflecterende platen aan de buitenkant hadden tot bedoeling de omgeving te spiegelen, zodat het paviljoen geïntegreerd werd. Misschien kwam dit niet zo goed tot uiting of was het niet direct zo'n goed idee

Geen opmerkingen: